Πρόκειται για μια ταινία (2007), σε σκηνοθεσία Julian Jarrold, που αφορά τη ζωή της γνωστής συγγραφέως Jane Austen, βασισμένη στο βιβλίο Becoming Jane Austen (2003) του John Hunter Spence. Σε αυτήν την ταινία εποχής, που αναπλάθει τη ζωή της Austen με βάση τα ημερολόγια, τα γράμματα, αλλά και τα μυθιστορήματά της (κυρίως το Περηφάνια και προκατάληψη που θεωρείται ότι αντλεί πολλά από την προσωπική της ζωή), η συγγραφέας γίνεται με τη σειρά της ένας μυθοπλαστικός χαρακτήρας βασισμένος εν μέρει στους χαρακτήρες που η ίδια δημιούργησε. Η ταινία αυτή έχει ενδιαφέρον, γιατί επιτρέπει να σκεφτεί κανείς, αφενός, τους τρόπους με τους οποίους το λογοτεχνικό έργο μιας συγγραφέως προκύπτει μέσα από τη ζωή και την εποχή της, αλλά, αφετέρου, και το πώς το έργο, με τη σειρά του, επηρεάζει τη μεταγενέστερη αντίληψη για τη συγγραφέα. Στο συγκεκριμένο απόσπασμα, ο Τομ, με τον οποίο ερωτεύεται η Τζέην, κριτικάρει το έργο της επάνω στη βάση τού ότι της λείπει (ερωτική) εμπειρία — και ως εκ τούτου, μέχρι να την αποκτήσει (και υπονοείται: μαζί του), δεν θα μπορέσει, όπως της λέει, να είναι ίση με έναν άντρα συγγραφέα. Για να τη βοηθήσει να καταλάβει τί εννοεί, της δίνει να διαβάσει ένα μυθιστόρημα άντρα συγγραφέα, το Τομ Τζόουνς (1749) του Henry Fielding. Οι δύο Τομ, μυθιστορηματικός και «πραγματικός», μοιράζονται αρκετά κοινά χαρακτηριστικά ως προς το ήθος και τη σημασία της καταγωγής τους. Πρόκειται για ένα λεπτό παιχνίδι του σκηνοθέτη που υποδεικνύει τα διαπερατά όρια πραγματικότητας και φαντασίας, και την αμφίδρομη σχέση ανθρώπων και λογοτεχνικών χαρακτήρων, κάτι που, άλλωστε, βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της ταινίας. Πηγή: miramax.com .